Острів Кодачок відкриває таємниці


25 березня 2012 року, в неділю, півтора десятка дніпропетровців, переважно представників різних громадських організацій, в рамках святкування слов'янського Нового року, побували на острові Кодачок. Він знаходиться на Дніпрі між селом Старі Кодаки Дніпропетровського району і житломасивом Придніпровськ обласного центру.
 До другої половини 1980-х років сюди сторонніх не допускали. Причин було кілька. Та чи не основним стало те, що на цьому острові ще у дохристиянський період знаходилося святилище наших предків. Його залишки збереглися до наших днів. Диктаторська ж система влади, відомо, грубо обмежувала пізнання власної історії українцями.

На великих каменях ще і сьогодні можна прочитати написи рунами (древнє письмо), побачити сваргу (свастю) – символ першого творіння Сварога, яка означає життя, сонце, еволюцію, навіть є зображення мамонтів. Правда, з часом в окремих місцях написи і малюнки стали ледь помітними.

За розповідями старожилів з 1932 по 1956 роки у невеликому гаю на острові проводилися розстріли окупаційною (радянською) владою. Коли  ж Україна проголосила Незалежність, дехто з бізнесменів планував збудувати на Кодачку ресторан, але місцеві жителі запротестували проти такого кощунства – аби приїжджі не веселилися на кістках невинно знищених.

Щоб нікого не допускати на острів, тут було встановлено зенітну батарею, і під приводом «засекреченого» об'єкту міг бути розстріляний кожен, хто приближався сюди, не кажучи вже про спробу потрапити на сам острів. Збереглося кілька погребів – очевидно, порохових складів.

Змістовну екскурсію по Кодачку провів осавул «Козацтва України» Олександр Верещагін. Його предки, за родинними переказами, протягом 5 тисячоліть (!) були хранителями цього святого місця. До Олександра часто приїжджають вчені не тільки з усієї України, а й з далекого зарубіжжя – хто вивчає дохристиянський період в історії України.

Острів також пов'язаний із запорозьким козацтвом. Це було одне із місць перебування характерників. Зберігся великий камінь, який до сих пір у народі називають Сірковим. Він нагадує нащадкам запорожців про кошового-характерника Івана Сірка. Біля каменя особлива енергетика. До речі, як іще і у деяких місцях. Це відчувають усі, хто буває тут.

Характерники від покоління до покоління передавали ведичні знання і бойове мистецтво волхвів навіть після того, як князь Володимир та його послідовники «вогнем і мечем» запровадили християнство на Русі-Україні. Добре відомо, що саме від Ведичної віри наших предків «відбрунькувалися» у спрощеному і деформованому вигляді усі релігії світу – індуїзм, пантеони богів Шумерії, Вавилону, Єгипту, Греції, Риму, зороастризм, буддизм, іудаїзм, християнство, мусульманство, конфуціанство, даосизм. Ведизм, який найбільш повно із первісних релігій дійшов до нас, є поєднанням наукових знань того часу і міфології. Тому він цікавий і потрібний для пізнання древньої історії, світогляду, психології наших предків та інших аспектів.

Саме у Ведизмі криється багато секретів психотерапії, які можна застосовувати і сьогодні. Ними, наприклад, дуже вміло користувалися козацькі характерники, для яких це було основною зброєю. На древніх знаннях побудовані і ряд бойових козацьких мистецтв, які закодовані в багатьох українських танцях – гопаку, метелиці, козачку, хресті, аркані, сварзі та інших, що активно відроджуються останнім часом в Україні. Саме вони базуються на ведичних знаннях, а не на спрощеному християнстві, яке виховує психологію раба. Це варто враховувати всім, хто пропагує і хто займається бойовими мистецтвами – для досягнення максимальних кінцевих результатів: адже відомо, що, роздвоєність світогляду – наперед гарантована поразка.

Тож Кодачок має ввійти в історію не лише Придніпров'я, а й України в цілому. Те, що від нас постійно приховували, повинне стати надбанням української і світової історії.



Борис КОВТОНЮК

Коментарі